کد خبر: 3674 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱:۰۸ |
پ

خبر سیاسی ایران، دو سئوال پیش روی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، آیا احمدی نژاد کاندید می شود؟ احتمال تأیید صلاحیت او چقدر است؟

به گزارش خبر سیاسی ایران، روز دوم ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حالی به پایان رسید که تا این لحظه سه چهره شاخص حضور خود را قطعی نموده اند.

سعید جلیلی که عصر روز گذشته راهی وزارت کشور شد  و همان روز اول حضورش را علنی کرد و امروز که شاهد ثبت نام علی لاریجانی و عبدالناصر همتی بودیم.

اما می بایست پذیرفت که سمت سنگین اخبار داغ انتخابات چهاردهم همچنان به سمت محمود احمدی نژاد سنگینی می کند.

تا لحظه ی نگارش این خبر، احتمال حضور محمود احمدی نژاد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق با دو بار ردصلاحیت هنوز برای حضور در انتخابات اشتها دارد. افراد نزدیک به او می‌گویند در حال سبک‌سنگین‌کردن اوضاع است. عباس امیری‌فر که زمانی امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد که حالا از او فاصله گرفته است می‌گوید او تصمیم قاطع برای حضور در انتخابات دارد.

امیری‌فر درباره شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: احمدی‌نژاد یک تیم هم برای انتخابات چیده و در حال تولید یک سریال تکراری است. او ممکن است روشی پیاده کند که دوره‌های قبل اجرا نکرده بود. ممکن است دو نفر را به عنوان پوششی بیاورد که اگر تأیید شدند و رأی آوردند، معاون اول آن فرد شود. البته احمدی‌نژاد به صورت علنی، قبل از انتخابات پشت این افراد نمی‌ایستد. او پنهانی با عده‌ای صحبت کرده است تا این ایده را پیاده کند اما نام آن افراد را نمی‌دانیم. چون احمدی‌نژاد رهبری را قبول ندارد، قطعاً ردصلاحیت می‌شود. احمدی‌نژاد روز آخر ثبت‌نام به وزارت کشور می‌رود.

 

او اخیرا گفته است در حال بررسی اوضاع است و همگان می دانند که این بررسی اوضاع ارتباط مستقیم با موضوع احتمال و امکان تأیید صلاحیت احمدی نژاد دارد.

محمود احمدی نژاد پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تا حدود زیادی از حجم فعالیت های خود کاسته است و کمتر در انظار عمومی دیده می شود.

مدتهاست که خبری از سخنرانی های جنجالی و پر حاشیه احمدی نژاد  نیست و همین موضوع عده ای را بر آن داشته تا شرایط را به نوعی برای تأیید صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان آماده قلمداد کنند.

اما واقعیت ماجرا این است که ابتدا می بایست منتظر تصمیم احمدی نژاد برای ثبت نام ماند و پس آن ماجرای تأیید صلاحیت او قطعا داغ ترین موضوع انتخابات ۱۴۰۳خواهد بود، که در حقیقت شانس زیادی برای او نمی شود قائل شد و احتمال عبور محمود احمدی نژاد از فیلتر شورای نگهبان آنچنان قابل اعتنا نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید