کد خبر: 3825 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ |
پ

خبر سیاسی ایران_حزب الله به طور رسمی روند ایجاد شکاف در پدافند هوایی اسرائیل را ابتدا برای حملات تاکتیکی عملیاتی و سپس در سطح استراتژیک به پایان رسانده است.

گزارش ها حاکی از آن است که رادار ردیابی و کشف موشک بالستیک EL/M-2080 Green Pine ارتش رژیم صهیونیستی با برد ۵۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر توسط حزب الله با حمله پهپاد انتحاری کاملا منهدم شد.
اسرائیل از این نوع رادار ۳۰۰ میلیون دلاری فقط ۲ عدد دارد. یکی رو به شمال-شمال شرقی و دیگری رو به جنوب در مسیر حملات ارتش یمن به رهبری انصار الله قرار دارد.
هر دو یار ایران عطش عجیبی برای موشک باران این بچه کش ها دارد.

همانطور که می‌بینید در حال حاضر یکی از آنها امروز دود شد رفت هوا و این رادار که یک رادار حیاتی برای سامانه‌های پدافند هوایی پیکان و کل شبکه پدافند هوایی محسوب می‌شد و انهدام آن یک شاهکار اطلاعات عملیاتی ویژه برای حزب الله لبنان است کاش مخاطبان گرامی می‌دانستند که حزب الله لبنان چه ضربه ای به اسرائیل زده است و از این به بعد موشک های حزب الله لبنان ناگهانی روی سر صهاینه فرود می آید .
بنابراین، شانس اسرائیل برای هشدار زودهنگام در برابر حملات موشکی بالستیک جدیدی که می تواند توسط ایران، سوریه، حزب الله، یمنی ها یا مقاومت اسلامی عراق انجام شود، کاهش یافته و به یک منطقه محدود کاهش یافته است.
حتی اگر رادار Kürecik و رادارهای دیگر در خلیج فارس وجود داشته باشد، اسرائیل برای ردیابی اهداف و انجام موفقیت آمیز حملات پدافند هوایی، به ویژه در فرآیند نزدیک شدن نهایی، به چنین رادارهایی نیاز حیاتی دارد.
به دلیل مشکلات تولید، تنها ۲ رادار ساخته شده بود و تعداد کمی از رادارهای مختلف از کلاس مشابه وجود دارد که شاید بتواند بخشی از این ضعف عمده تا حتی بسیار کمی جبران کند.
می توان گفت حزب الله به طور رسمی روند ایجاد شکاف در پدافند هوایی اسرائیل را ابتدا برای حملات تاکتیکی عملیاتی و سپس در سطح استراتژیک به پایان رسانده است.
هنگامی که چنین تلفات راداری با گنبد آهنین که بیش از یک سوم پوشش راداری حیاتی اسرائیل را تشکیل می‌داده و پدافند هوایی پیکان، تاد و سایر پدافند هوایی که البته ذخایر مهمات آنها کاهش یافته ، همراه شود ، تداوم این جنگ برای اسرائیل منجر به شکست های استراتژیک خواهد شد که حتی با رسانه ها هم نمی توانند آن را پوشش دهند و سقوط به سرعت رخ خواهد داد.
یک ماشاالله به شیرمردان حزب الله لبنان بگید.

✍میلاد رضایی

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید