کد خبر: 3908 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ |
پ

خبر سیاسی ایران_نتیجه نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سنجش مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد میزان مشارکت در این دوره از انتخابات بالای ۵۳درصد خواهد بود.

به گزارش خبر سیاسی ایران، به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مشارکت سیاسی شهروندان همواره برای نظام‌های مختلف حکمرانی مهم بوده است، اهمیت این امر در نظام‌های مردم‌سالاری همچون جمهوری اسلامی ایران دوچندان است. مؤسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای سنجش میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از افراد بالای ۱۸ سال در کشور و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده متناسب با جمعیت و به‌شیوه تلفنی، از تاریخ ۶ تا ۹ خردادماه ۱۴۰۳ نظرسنجی انجام داده است.

برخی از مهم‌ترین نتایج این پیمایش به‌شرح زیر است؛

مشخصات پاسخگویان

در این نظرسنجی ملی، ۵۰/۱ درصد از پاسخگویان را مردان و ۴۹/۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، همچنین ۲۸/۹ درصد از پاسخگویان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال (جوان)، ۵۷/۳ درصد در بازه سنی ۳۶ تا ۶۰ سال (‌میان‌سال) و ۱۳/۱ درصد در بازه سنی بیش از ۶۰ سال (‌سالمند) قرار دارند. ۳۴/۵ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، ۶۰/۵ درصد دارای تحصیلات غیردانشگاهی و ۳/۹ درصد نیز ‌بی‌سواد هستند، همچنین ۴۰/۳ درصد از پاسخگویان ساکن مراکز استان‌ها، ۳۶/۷ درصد ساکن شهرهای تابعه و ۲۳ درصد ساکن روستاهای کشور هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید