کد خبر: 4118 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ |
پ

مراغه چیان اظهار کرد: استقلال فوتبال خوب و باکیفیتی را برابر پیکان ارائه داد و میل بالایی برای برد داشت. حاصل کار نیز کسب یک پیروزی دو بر صفر بود که کاملا استحقاق آن را داشتیم. به نظر من، اگر استقلال برابر نساجی نیز همین طور بازی می کرد، قهرمانی را تصاحب کرده بود. احتیاط بیش از حد و غفلت، منجر به از دست رفتن یک جام شد و هواداران نیز نسبت به این موضوع آگاه هستند. با تمام این تفاسیر، استقلال از دید من قهرمان واقعی لیگ برتر است.

استقلال با وجود برتری مقابل پیکان، موفق به قهرمانی در لیگ برتر نشد. رقیب سنتی آبی ها با برد دراماتیک خود، جام قهرمانی را به خانه برد. کادرفنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران استقلال معتقدند که اشتباهات داوری در هفته های پایانی مانع از قهرمانی آن ها در لیگ شد.

مهرداد محمدی که هر دو گل آبی های پایتخت را برابر پیکان به ثمر رساند، پس از بازی به شدت عصبی بود و علیه مسئولان فدراسیون مصاحبه تند و تیزی را انجام داد. انتقادات آتشین و رکیک محمدی منجر به احضار این بازیکن به کمیته انضباطی نیز شد. باشگاه استقلال هنوز واکنشی به این موضوع نداشته و سکوت اختیار کرده است.

استقلال از دید من قهرمان واقعی لیگ برتر است

سعید مراغه چیان درباره بازی آخر استقلال برابر پیکان و نایب قهرمانی شاگردان جواد نکونام گفت: استقلال فوتبال خوب و باکیفیتی را برابر پیکان ارائه داد و میل بالایی برای برد داشت. حاصل کار نیز کسب یک پیروزی دو بر صفر بود که کاملا استحقاق آن را داشتیم. به نظر من، اگر استقلال برابر نساجی نیز همین طور بازی می کرد، قهرمانی را تصاحب کرده بود. احتیاط بیش از حد و غفلت، منجر به از دست رفتن یک جام شد و هواداران نیز نسبت به این موضوع آگاه هستند.

او ادامه داد: با تمام این تفاسیر، استقلال از دید من قهرمان واقعی لیگ برتر است. با وجود ارادت به باشگاه پرسپولیس، استقلال بیش از هر تیم دیگری لایق عنوان قهرمانی بود. اکثر کارشناسان داوری بر این باورند که گل قهرمانی پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید.

مراغه چیان در خصوص مقاومت سازمان لیگ در به کارگیری سیستم داور ویدئویی بیان کرد: من از ابتدای فصل نسبت به این موضوع گلایه داشتم و هنوز هم از بابت کم کاری مسئولان متعجب هستم. این سیستم تقریبا در تمامی کشورها مورد استفاده قرار گرفته و به امری عادی بدل شده است.

وی افزود: در صورت وجود سیستم VAR، شرایط جدول نیز به کلی تغییر می‌کرد و شاید تیمی که امروز به قهرمانی رسیده است، سهمیه آسیایی نیز نصیبش نمی‌شد. با بهره گیری از سیستم وار، تیم مس رفسنجان از پرسپولیس شکست نمی‌خورد و بازیکنان استقلال جام را بالای سر می‌بردند.

جلالی-استقلال

بازیکن اسبق آبی های پایتخت در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من، علت اصلی مقاومت فدراسیون و سازمان لیگ، مهندسی کردن نتایج است. این موضوع مثل روز روشن است و رئیس فدراسیون نمی تواند مردم را فریب ندهد. از ابتدای فصل شاهد اشتباهات فاحش داوران بودیم و در صورت استفاده از سیستم وار، درصد این خطاهای داوری به حداقل می‌رسید.

او در ادامه به گسترش نیوز گفت: یک تیم برای دستیابی به موفقیت، باید از جانشین های خوبی برخوردار باشد تا درصورت وقوع مصدومیت و یا اتفاقات دیگر، کادر فنی دچار نگرانی نشود. در حال حاضر میان تیم اصلی و افراد جایگزین، فاصله کیفی وجود دارد و برای این امر بایستی فکری اندیشیده شود. استقلال در خط دفاعی باید به خریداری بازیکن جدید بپردازد و همچنین به یک دروازه بان جدید برای رقابت جدی‌تر با حسینی احتیاج دارد.

بازیکن پیشین اسقلال در مورد عملکرد جواد نکونام در فصل اول خود گفت: با وجود برخی نقص ها و ایرادات، عملکرد کلی او قابل قبول و مطلوب بود. استقلال در لیگ بیست و سوم، فوتبال تماشاگر پسند و فوق العاده‌ای را ارائه نداد اما باید تمامی جوانب را نیز در نظر گرفت.

ملی پوش اسبق تصریح کرد: در ابتدای فصل مشکلات و حواشی زیادی ایجاد شد و این چالش ها با امثال علی خطیر تا اواسط مسابقات نیز ادامه داشت. طبیعتا جواد نکونام تحت تاثیر این مسائل قرار گرفت و این موضوع به تفکرات تاکتیکی و فنی او ضربه زد. در مجموع، از عملکرد کلی جواد رضایت خاطر دارم و باید از او حمایت صورت گیرد. مطابق آمار، استقلال تیم بسیار خوب و شایسته‌ای بود و از نگاه من، باشگاه ما قهرمان لیگ شد.

سعید مراغه چیان در پایان اضافه کرد: امیدوارم جواد نکونام و دستیارانش برای فصل جدید، تیم خوبی را راهی مسابقات کرده و این بار با کسب عنوان قهرمانی، دل هواداران را شاد کنند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید