کد خبر: 4123 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ |
پ

به گزارش خبر سیاسی ایران، در مناسبت های مختلف قطعه فیلم تقطیع شده‌ای از امام خمینی رحمت الله علیه در فضای مجازی منتشر می‌شود که گویی امام راحل جملات نامفهومی را بر زبان جاری می‌کنند و مورد تمسخر قرار گرفته است! اما ماجرا چیست؟ این قطعه فیلم مربوط به درس تفسیر قرآن می‌باشد که حاوی […]

به گزارش خبر سیاسی ایران، در مناسبت های مختلف قطعه فیلم تقطیع شده‌ای از امام خمینی رحمت الله علیه در فضای مجازی منتشر می‌شود که گویی امام راحل جملات نامفهومی را بر زبان جاری می‌کنند و مورد تمسخر قرار گرفته است!

اما ماجرا چیست؟

این قطعه فیلم مربوط به درس تفسیر قرآن می‌باشد که حاوی نکات مهم تفسیری و عرفانی است.

بخشی از بیانات ایشان: ‌‏در روایات تسبیح بعضی از موجودات را هم ذکر کرده‌اند. تسبیحی است که گوش من و شما اجنبی از اوست. نطق است؛ حرف است؛ لغت است، اما نه به لغت ما، نه نطقش نطق ماست؛ اما ادراک است.

مثلًا در نباتات(گیاهان) که سابق همه می‌گفتند، این ها مرده هستند، حالا می‌گویند که با آنتن هایی که هست از ریشه های درخت که در آب جوش هست، صدای هیاهو [می شنوند]. حالا این راست باشد یا دروغ نمی دانم؛ لکن عالم پرهیاهوست. تمام عالم زنده است.

آیه ۴۴سوره اسراء: آسمانهای هفتگانه و زمین و هر که در آنهاست، همه تسبیح الله را می‌گویند؛ و هر موجودی، تسبیح و حمد او می‌گوید.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید