کد خبر: 4952 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۹ |
پ

به گزارش پایگاه خبر سیاسی ایران khabarsiasi.ir  ثبت نام و حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آن هم به فاصله چند روز از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس و رسیدن قالیباف به کرسی ریاست تبدیل به یکی از نقدهای جدی منتقدین وی شده است. قالیباف همانگونه که خودش نیز تأکید می کند، کارنامه دارد، […]

به گزارش پایگاه خبر سیاسی ایران khabarsiasi.ir  ثبت نام و حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آن هم به فاصله چند روز از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس و رسیدن قالیباف به کرسی ریاست تبدیل به یکی از نقدهای جدی منتقدین وی شده است.

قالیباف همانگونه که خودش نیز تأکید می کند، کارنامه دارد، و اصرار بر در نظر گرفتن این کارنامه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی نشان از رضایت شخصی اش از آنچه در تمام این سال ها ارائه داده می باشد.

قالیباف فارغ از ماهیت مسئولیت هایی که از زمان جنگ تحمیلی تاکنون بر عهده داشته، دو چهره ی متفاوت و متمایز از هم را نشان داده است.

قالیباف در مقام اجرا، مانند آنچه که در شهرداری تهران و نیروی انتظامی انجام داد و قالیباف در مقام نظارت مانند ریاستش بر مجلس شورای اسلامی.

عده ای بر این عقیده اند که این دومی، اولی را زیر سئوال برده است.

قالیباف ناظر خوبی نیست اما مجری توانمندی است

در تمام سال های اخیر قالیباف در نوک پیکان انتقادات و حملات منتقدین خصوصا برخی چهره های رسانه ای نام آشنا قرار داشته است.

و جالب است بدانید معنا و مفهوم این انتقادها در یک نکته مشترک خلاصه می شوند آن هم اینکه قالیباف در بحث نظارت خصوصا بر اطرافیان خود ضعیف عمل کرده است.

منتقدان حتی قالیباف مجلس را آن قالیباف توانمند در حوزه اجرا نمی دانند و بسیاری از ضعف ها و مشکلات موجود کشور را ناشی از ضعف قالیباف در نظارت و کنترل دولت ها در مقام ریاست مجلس شورای اسلامی می دانند.

به همین قاعده قاطبه منتقدین قالیباف در واقع نگران همین موضوع هستند که قالیباف در مقام ریاست جمهور اگر چه می تواند در اجرا موفق باشد اما در نظارت به اطرافیانش در دولت موفق عمل نکند.

علی ایحال قالیباف در مقام اجرا فردی توانمند و قابل اعتناست که نمی توان به سادگی از کنار قابلیت های او عبور کرد.

قالیباف توان برقراری توازن میان جریان های حاضر در سپهر سیاسی کشور را دارد و به واسطه سال ها حضورش در مناصب مختلف راه ارتباط با مردم و شناسایی و حل و فصل مشکلات کشور را به خوبی می داند و می تواند در قامت رئیس جمهور به مراتب بهتر از مجلس عمل کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید