کد خبر: 5113 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران: پزشکیان در انتخابات اسفند سال گذشته توسط هیئت اجرایی تبریز رد صلاحیت شد اما سرانجام صلاحیت وی احراز و با ۸۹ هزار و ۲۴۸ رای، به عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس دوازدهم راه یاف.

پایگاه خبر سیاسی ایران khabarsiasi.ir 

مسعود پزشکیان در هفتم مهرماه ١٣٣٣ در شهرستان مهاباد چشم به دنیا گشود. پدر و مادر وی اهل ارومیه هستند و به واسطه شغل پدرش در مهاباد سکونت داشتند.

پزشکیان پس از اتمام دوران سربازی در سال ۱۳۵۵ از رشته پزشکی شهر تبریز قبول شد. در دوران جنگ تحمیلی به عنوان مسئول اعزام اکیپ‌ های پزشکی به مناطق عملیاتی فعالیت داشت و در برخی از عملیات‌ها، به عنوان رزمنده و پزشک حضور داشت و به مداوای مجروحان می‌پرداخت.

سال ۱۳۶٩ مدرک تخصص جراحی عمومی را از دانشگاه تبریز کسب کرد و در سال ۱۳۷۲ با مدرک فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران، فارغ التحصیل شد و در بیمارستان شهید مدنی تبریز مشغول شد. وی سال ٧٣ در دولت مرحوم رفسنجانی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد.

پزشکیان در ماه های آخر دولت اول خاتمی به عنوان معاون سلامت وزارت بهداشت منصوب و عازم تهران شد. نهایتا در دور دوم ریاست جمهوری خاتمی جهت تصدی مقام وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و از مجلس رای اعتماد گرفت.

با پایان دولت محمد خاتمی در سال ١٣٨۴ به تبریز مهاجرت کرد و به عنوان جراح قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز مشغول به کار شد. در سال ۱۳۸۶ موفق شد در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تبریز با کسب ١٠۵هزار رای برای اولین بار راهی مجلس شود.

پزشکیان در دوره نهم و دوره دهم مجدد از حوزه انتخابیه تبریز وارد مجلس شد و در هر دو دوره عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود. او در دوره دهم در انتخابات هیئت رئیسه به عنوان نامزد فراکسیون امید شرکت کرد و با کسب ۱۵۸ رأی نایب‌ رئیس اول مجلس شد. در دوره یازدهم نیز عضو کمیسیون‌ های بهداشت و درمان و تلفیق برنامه هفتم بود.

وی در انتخابات اسفند سال گذشته توسط هیئت اجرایی تبریز رد صلاحیت شد اما سرانجام صلاحیت وی احراز و با ۸۹ هزار و ۲۴۸ رای، به عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس دوازدهم راه یافت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید