کد خبر: 5146 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۹ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران: رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در واکنش به شایعات درباره انصراف او گفته: آقا سعید با تمام توان ادامه می‌دهد.

پایگاه خبر سیاسی ایران khabarsiasi.ir 

تعداد نامزدهای انتخابات دوره چهاردهم هنوز ۶ نفر است اما تقریبا همه اطمینان دارند که رقابت اصلی بین ۴ نفر است. قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی به فرض اینکه انصراف ندهند نیز چندان جدی گرفته نمی‌شوند و نظرسنجی‌های تا کنون منتشر شده نیز مصداق این مدعا است.

درباره سعید جلیلی اما وضعیت فرق دارد. برخی او را یک قطب جدی و اصلی در رقابت‌های پیش رو می‌دانند و برخی نیز باور دارند که چون یک بار در انتخابات به نفع رئیسی کناره‌گیری کرده، ممکن است بار دیگر نیز در دقیقه نود از رقابت صرف نظر کند!

کناره‌گیری سعید جلیلی از کاندیداتوری در این انتخابات را اما بیش از همه قالیبافی‌ها می‌خواهند. آنها گمان می‌کنند که اگر جلیلی نباشد، قالیباف نامزد اصلی جبهه اصولگرایی خواهد بود و در مقابل پزشکیان که با چالش پای صندوق آوردن بدنه اجتماعی ریزش کرده اصلاح طلبان مواجه است؛ از پیش برنده است!

این درحالی است که برخی معتقدند انصراف جلیلی خیلی هم به نفع قالیباف نخواهد بود. مثلا روزنامه شرق نوشته بود: «انصراف جلیلی در انتخابات به نفع پزشکیان تمام خواهد شد. این انصراف با سبد رأی پزشکیان همان کاری را خواهد کرد که انصراف قالیباف در سال ۹۶ با سبد رأی حسن روحانی کرد.»

گذشته از اینکه رای جلیلی در صورت انصراف به سبد کدام نامزد دیگر می‌ریزد، به نظر می‌رسد که جلیلی این بار میلی به انصراف ندارد. از یک سو شایعاتی درباره فشار تیم قالیباف به جلیلی برای انصراف منتشر شده اما از سوی دیگر شاهد واکنش جلیلی و هوادارانش هستیم.

سعید جلیلی در واکنش به گمانه انصراف خود می‌گوید: «در این مسیر با شک وارد نشده‌ایم، این مسیر را با بصیرت انتخاب کردیم و با قوت ادامه می‌دهیم.»

رئیس ستاد انتخابات جلیلی هم در واکنش به اخبار انصراف وی از انتخابات گفته که « آقا سعید با تمام توان ادامه می‌دهد». منصوری در توییتر نوشته: «در طول تاریخ اصحاب تردید، بیشترین خسارت‌ها را به کشور وارد کرده‌اند. تردید قتلگاه گفتمان انقلاب خواهد بود. آقا سعید با قدرت وارد میدان شده و با تمام توان ادامه می‌دهد. بگذارید مردم در آرامش تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 0