کد خبر: 5137 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران: آنچه در ادامه می گذرد شرح مختصری بر کارنامه درخشان سردار خستگی ناپذیر و تحول خواه ایران اسلامی است ،سرداری که اکنون آخرین سنگر را برای آبادانی در نظر دارد . او ثابت کرده که مرد روزهای سخت و انجام کارهای نشدنی است! شما بگویید  چگونه می توان به قالیباف اعتماد نکرد؟ 

پایگاه خبر سیاسی ایران khabarsiasi.ir 

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری اولین مناظره تلویزیونی، خط آتش تخریب محمدباقر قالیباف در فضای خبری و مجازی هر لحظه مشتعل تر می شود.

رئیس مجلس دوازدهم که به گواه کارشناسان تا بدین لحظه مسلط و مقتدر تر از سایر رقبا  در برنامه های انتخاباتی تلویزیون حاضر شده است، همچتان سیبل حملات گسترده تخریبی از سوی جناح های حاضر در رقابت است.

با آنکه تنها چند روز از تأکید مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ چهارچوب های اخلاقی و پرهیز از هرگونه تخریب و تهمت به نامزدهای انتخابات می گذرد اما متأسفانه شواهد و ظواهر نشان می دهد که این موج لااقل بر علیه محمدباقر قالیباف به راه افتاده و همین موضوع باعث می گردد تا اذهان عمومی با این سئوال مواجه گردند که «چرا عده ای نمی خواهند قالیباف رئیس جمهور باشد؟»

کارنامه قالیباف ضمانت اجرای تعهداتش به ملت است

معمولا در گفتمان های خبری نامزدها، از وعده و وعیدهای فراوانی جهت جلب نظر افکار عمومی پرده برداری می گردد. اما تفاوت قالیباف در این حوزه با سایر رقبا پشتوانه اجرایی موفقی است که او در تمام سالیانی که متصدی مسئولیت های مختلف بوده بر جا گذاشته است.

قالیباف هرکجا مسئولیت اجرایی داشته متفاوت و چشم گیر عمل نموده است.نمونه بارز آن، تهران قبل از قالیباف، تهران در زمان قالیباف و تهران بعد از قالیباف است، سه اپیزود کاملا متفاوت و البته نامتقارن از مدیریت شهری شاخص ترین کلانشهر و پایتخت ایران اسلامی است که به زودی در یک مقاله ی دیگر مفصل به آن خواهیم پرداخت.

قالیباف سردار خستگی ناپذیر

محمدباقر قالیباف یکی از نظامیان مطرح کشور است، کسی در ۲۰سالگی مسئولیت های شگفت انگیزی در جنگ تحمیلی بر عهده داشته است که شاید پذیرش آن برای  نسل کنونی جامعه ما کمی دور از ذهن باشد.

از عجائب زندگی قالیباف جضور فعال او  در زلزله طبس است در حالیکه ۱۶سال بیشتر نداشت، پامنبری سخنرانی‌های شهید کامیاب، آیت الله خامنه ای، شیخ علی تهرانی، شهید هاشمی نژاد و شهید دیالمه در مساجد بزرگ مشهد از جمله کرامت، امام حسن مجتبی (ع) و موسی الرضا (ع) در حالی که رژیم پهلوی در حال مقابله و سرکوب شدید جریان های وابسته به انقلاب و امام خمینی (ره) بود اولین حرکت جهادی خود را با بسیج کمک های مردمی به زلزله زدگان طبس به اجرا گذاشت.

این خط سیر صعودی قالیباف تا کنون ادامه داشته و هنوز متوقف نشده است،

محمد باقر قالیباف  پس از جنگ فرماندهی لشکر ٢۵ کربلا را عهده دار شده بود که به ناگاه  زلزله عظیم منجیل اتفاق افتاد.

در آن  واقعه اسفناک که هیچگاه از تاریخ ایران پاک نخواهد شد، تمام راه‌های ارتباطی بین تهران و شمال بسته شد.

تنها چند ساعت پس از وقوع زلزله لشکر به دستور و همراهی سردار قالیباف با طی ١۵ کیلومتر پیاده روی اولین گروهی بود که خود را به محل حادثه رسانید و گروه‌های امداد و نجات اولیه توسط آنان تشکیل شد.

و اما نقطه ی درخشان دیگری از کارنامه اجرایی  خارق العاده محمد باقر قالیباف در سال ۱۳۷۳شکل گرفت.

حضور وی در قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  آغاز تحولی شگرف در این قرارگاه بزرگ عملیاتی عمرانی بود.

اجرای پروژه‌های عظیمی  همچون راه آهن ١۶۵ کیلومتری مشهد سرخس که ایران افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و ترکیه را به هم وصل می‌کند، گازرسانی به ۵ استان مرکزی و غربی، ساخت سازه عظیم دریایی خلیج فارس و سد بزرگ کرخه از جمله اقدامات ایشان در این دوره  درخشان مدیریتی  است.

قالیباف تنها سه سال بعد و در سال ۱۳۷۶فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به دستور مقام معظم رهبری عهده دار شد و همانگونه اخیرا افشا گردیده بنیانگذار تحولات عظیم در صنعت هوا فضا و موشکی ایران شد.

سردار خستگی ناپذیر و تحول خواه در قدم بعدی راهی پلیس ایران گردید،

قالیباف در سال ۱۳۷۹ مجدداً با حکم رهبر انقلاب، فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده دار شد، در دوره فرماندهی  وی  در نیروی انتظامی، سامانه ۱۱۰ راه اندازی و تاسیس شد که ابتکار او محسوب می‌شود.

او  تلاش کرد تا با اعتماد سازی در بین مردم، سبقه نامناسب نیروی انتظامی در اذهان عمومی بهبود یابد. از جمله دیگر دستاورد‌های قالیباف  در این دوره می‌توان به گسترش استفاده از عنوان پلیس، تجهیز نیروی انتظامی به خودرو‌های روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا، ایجاد دفاتر خدمات دولت الکترونیک یا پلیس ۱۰+ و مرکز نظارت همگانی مردمی ١٩٧ نام برد.

قالیباف سردار خستگی ناپذیر و تحول خواه جمهوری اسلامی سنگری را پس از سنگری دیگر آباد می کرد

دکتر قالیباف  در سال  ۱۳۸۳بعنوان  رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

جالب است بدانید که در این دوره بود که قاچاق سیگار تقریبا از بین رفت و چند اسکله که برای قاچاق کالا استفاده می‌شد، کشف شد.

قالیباف در این دوران دادگاه ویژه جرایم قاچاق کالا و ارز را راه اندازی نمودند که پرونده‌های مهمی همچون فرودگاه پیام و قاچاق خودرو در این دادگاه بررسی شد.

سردار خستگی ناپذیر و تحول خواه هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد

و اما قالیباف در ادامه راه در سال ۱۳۸۴و با رأی اعتماد اعضای شورای اسلامی تهران شهردار پایتخت ایران اسلامی شد.

شهرداری تهران نقطه ی عطفی در کارنامه درخشان محمدباقر قالیباف به حساب می آید.

او در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد. در سال ٢٠١٠ میلادی کلانشهر تهران برای اولین بار در یکی از شاخص‌های توسعه شهری مفتخر به کسب رتبه، از یک سازمان معتبر بین المللی شد. تهران در آن سال در حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا از نظر حمل و نقل از سوی موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDP گردید. همچنین در سال ٢٠١١ میلادی و در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهر‌ها و پایتخت‌های جهان)، تهران از بین ١۶٢ کلانشهر دنیا به عنوان شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد تقدیر قرار گرفت. این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش‌های مناسب نظیر سامانه BRT، دوچرخه‌های عمومی و … به تهران تعلق گرفت.

آنچه گذشت شرح مختصری بر کارنامه درخشان سردار خستگی ناپذیر و تحول خواه ایران اسلامی بود،سرداری که اکنون آخرین سنگر را برای آبادانی نشانه گرفته است. او ثابت کرده که مرد روزهای سخت و انجام کارهای نشدنی است! شما بگویید  چگونه می توان به قالیباف اعتماد نکرد؟

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید