meta name="title" content="پایگاه خبر سیاسی ایران">

سعید جلیلی: برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی. عرصه فضای مجازی ابعاد مختلف دارد و با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم آسیب وجود دارد ولی باید مسئولیت‌پذیری ایجاد کرد نه محدودیت. اگر مسئولیت‌پذیری ایجاد شد، ضایعات آن به حداقل می‌رسد و فرصت آن بیشتر می شود. مفهوم مسوولیت پذیری مبنای عمیق فرهنگی است و باید باور داشته باشیم.

در ادامه، الهام یاوری کارشناس میزگرد فرهنگی اظهار داشت: امروز جمعی از نخبگان در محضر رهبر معظم انقلاب بودند و مدال های خود را تقدیم کردند، و رهبر انقلاب فرمودند که  تاریخ را تغییر بدهید. نخبه پروری کار اساسی، امر مهم و لازم است، عدالت اجتماعی نیز از ارزش های جامعه ماست؛  چطور با وجود تناقض میان اینها نقش پرشکوه برای ایرانی از جمله نخبه ها قائل می‌شوید؟

جلیلی در پاسخ به این پرسش گفت: اکنون در نقطه و بزنگاهی هستیم و فرصت های بی نظیر و کم نظیر تاریخی وجود دارد؛ی درباره اهمیت استفاده از نخبگان کشور گفت: در بزنگاهی هستیم و فرصت‌های تاریخی و فرهنگی و فناوری داریم. برخی کشورها به مدد پیشرفت‌های علمی و فناوری، قدرت خود را ارتقا دادند و ما در دوره پهلوی و قاجار غایب بودیم و غفلت تاریخی به ما تحمیل شد.

وی ادامه داد: دنیا اگر در عرصه کوانتوم و هوش مصنوعی وارد شده است، نیروی انسانی متخصص داریم که اجازه نمی‌دهند آن غفلت ایجاد شده و عقب‌ماندگی داشته باشیم شود. امروز نیروی انسانی ما می تواند نقش پرشکوه هر ایرانی را پر کند و نخبگان این بستر را برای نقش پرشکوه و برای جهش کشور فراهم کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته یک بحث انحرافی و غلط مطرح می شود، تعارض بین ارزش و علم است؛ زیرا این دو در یک راستا هستند و می‌توانند با هم جمع شوند و باید در برنامه ریزی خود متناسب با استعداد افراد، از آنها بهره ببریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا