کد خبر: 6304 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۹ |
پ

به استناد قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای “مصوب ۱۳۷۹/۵/۳۰، در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۸ هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای ” ثابت و سیار” داشته باشد. این نمایندگان توسط نامزد مربوطه یا نماینده ایشان در شهرستان […]

به استناد قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای “مصوب ۱۳۷۹/۵/۳۰، در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۸ هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای ” ثابت و سیار” داشته باشد.

این نمایندگان توسط نامزد مربوطه یا نماینده ایشان در شهرستان از میان افراد داوطلب معرفی می شوند و می توانند تا پایان اخذ رای و شمارش و تنظیم صورت جلسات بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت در محل های مذکور حضور داشته باشند و ممانعت از حضور آنها تحت هر عنوانی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

وظایف و دستورالعمل پیش‌بینی شده برای ناظران شعبات اخذ رای : این وظایف در چهار بخش اجرا می‌شود. مرحله اول از شرح وظایف قبل از اخذ رای است که به دو بخش یک روز قبل از شروع اخذ رای و یک ساعت قبل از شروع اخذ رای تقسیم می‌شود. برای هر یک از این موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده است و ناظران می‌بایست مرحله به مرحله آن را انجام دهند.
مرحله دوم از وظایف ناظران حین اخذ رای است که از ساعت هشت صبح آغاز و به مدت حداقل ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.
مرحله سوم، معطوف به شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه نهایی خواهد بود.

مرحله چهارم از شرح وظایف تحویل صندوق و ملزومات به وزارت کشور است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید