افزایش صادرات و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی دو مولفه اصلی برای تحقق شعار سال است

محسن دارابی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم که امروز (۱۷ تیر) با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: برای تحقق این شعار نیازمند همراهی مردم، دولت و بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه افزایش صادرات و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی را دو مولفه اصلی برای تحقق شعار سال اعلام کرد و ادامه داد: در کنار آن باید به اقتصاد دانش‌بنیان و فناور که تولیدات ما را در فضای جهانی رقابتی کند نیز تکیه کنیم.

دارابی بر لزوم تعامل گسترده حوزه علم و صنعت و خصوصا استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در استان کرمانشاه سهم بخش تولید (به معنای عام شامل صنعت، معدن، کشاورزی، فنی و مهندسی و …) از تولید ناخالص داخلی شش درصد رشد داشته و به ۳۵ درصد رسیده، گفت: این رشد اقتصادی در همه بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و … مشهود بوده است.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه در ادامه از چالش جدی ناترازی انرژی خصوصا برق و تاثیر منفی آن بر بخش تولید یاد کرد و گفت: اگر امسال ۵۰ مگاوات به سهمیه استان کرمانشاه اختصاص یابد، نیاز صنایع استان پوشش داده می‌شود.

وی از پیامدهای قطع برق صنایع نیز یاد کرد که نه تنها مانع اجرای تعهدات صنایع می‌شود، بلکه برای برخی کالاها از جمله فولاد، سیمان، محصولات پتروشیمی و … نیز در بازار مصرف تبعات خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه از صادرات ۳.۴ میلیارد دلاری استان کرمانشاه در سال گذشته نیز یاد کرد که نسبت به سال قبل رشد ۲۷ درصدی داشته است و یادآور شد: نیمی از این صادرات حاصل فعالیت تولیدکنندگان و تجار استان و نیمی صادرات عبوری بوده است.

وی سپس از تلاش برای تامین مالی صنایع بزرگ از بازار سرمایه نیز یاد کرد و تامین مالی دو هزار میلیارد تومانی گسترش سوخت سبز زاگرس و تامین مالی پروژه‌های ذوب آهن بیستون، ایلیا ذرت، مانیزان و … را از جمله مصادیق این تلاش‌ها عنوان کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا