کد خبر: 7652 |
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۳ |
پ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هنوز احکام برنامه هفتم توسعه نیافته است، گفت: همسان‌ها حقوق بازنشستگان زمانی که قانون اجرا می‌شود اجرا خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات احتمالی این برنامه نیز گفت: “اگر قانون برنامه هفتم تصویب شود و اصلاحیه‌های هم برای آن در نظر گرفته شده باشد، قطعا […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هنوز احکام برنامه هفتم توسعه نیافته است، گفت: همسان‌ها حقوق بازنشستگان زمانی که قانون اجرا می‌شود اجرا خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات احتمالی این برنامه نیز گفت: “اگر قانون برنامه هفتم تصویب شود و اصلاحیه‌های هم برای آن در نظر گرفته شده باشد، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون اجرا خواهد شد.

واریز علی‌الحساب حقوق برای برخی از بازنشستگان

در روزهای گذشته مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری ارائه می‌شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این واریزی برای بازنشستگان کارگری نیز انجام خواهد شد یا خیر و زمان دقیق اجرای همسان‌سازی حقوق برای این گروه چه زمانی خواهد بود.

انتظار برای شفاف سازی و رفع ابهامات

با وجود واریزی علی‌الحساب، ابهامات زیادی در خصوص نحوه اجرای همسان‌های حقوق بازنشستگان وجود دارد. بازنشستگان خود در مورد افزایش حقوق پس از اجرای این طرح نگران هستند و خواستار شفاف سازی در این زمینه هستند. موضوعات بازنشستگان نیز معتقدند تا زمانی که دستور و شیوه نامه دقیق همسان سازی اعلام شود، نمی توانم به طور قطعی در مورد جزئیات آن صحبت کنم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ مطالبه‌ای دیرینه

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالب دیرینه این قشر از جامعه است. اجرای این طرح می‌تواند تا حدودی برای رفع تبعیض‌ها و نابرابری‌های موجود در سیستم حقوق بازنشستگی کمک کند. با این حال، به نظر می‌رسد برای اجرای کامل و موفق این طرح، نیاز به برنامه ریزی دقیق، شفاف سازی و رفع ابهامات موجود است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید