کد خبر: 7979 |
تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۰۶ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران؛ علی رغم تکذیب ظریف برای حضور در کابینه مسعود پزشکیان، برخی از رسانه‌ها از او به عنوان معاون سیاسی رئیس جمهور در دولت چهاردهم نام می‌برند.

محمد جواد ظریف، که نقشی پررنگ در پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری داشت و این روزها اساسی ترین نقش در چینش کابینه را عهدده دار است پیشتر در گفتگویی بیان کرده که؛ «من به خاطر نگرانی از آینده ایران وارد عرصه انتخابات و حمایت از آقای پزشکیان شدم نه اینکه در دولت و برای کسب پست حضور پیدا کنم و آماده‌ام که در صورت لزوم و درخواست آقای پزشکیان به این مشورت‌ها و همکاری‌ها ادامه دهم.»

با این حال روزنامه‌های خراسان و هم میهن او را معاون سیاسی رئیس جمهور معرفی کردند. نام عباس عراقچی، معاون ظریف هم این روزها زیاد شنیده می شود و یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی کرسی وزارت امور خارجه است.

همچنین برخی از گمانه‌زنی‌ها از حضور برخی از چهره‌های حاضر در دولت سیزدهم، در کابینه پزشکیان خبر می‌دهد. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، یکی از همان چهره‌هایی است که نامش از گوشه و کنار برای حضور در این وزارت‌خانه مطرح می‌شود. گمانه‌ای که ضرغامی صحبت درباره آن را به بعد موکول کرد.

برخی از چهره‌های سیاسی هم درخواست حضور محمد مخبر، سرپرست قوه مجریه، را در دولت چهاردهم داشتند. آنچنان که سید محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خطاب به پزشکیان نوشت: «آقای مخبر بعد از شهید رئیسی موقرانه و متشخصانه و بی طرف کشور و انتخابات را اداره کرد. با تندروهای دولت مرز کشید. کاش پزشکیان در کنار وزرای جوان و نو اندیش که امید جامعه هستند مخبر را به عنوان مجری قوی معاون اول نگه دارد تا با مسائل اجرایی که در گذشته بوده حفظ شود. خاتمی هم به همین استدلال دکتر حبیبی معاون اول هاشمی‌رفسنجانی را در همان پست نگه داشت.»

 

این درخواست که به شکلی دیگر از سوی برخی اصولگرایان نیز مطرح شده تاکنون واکنشی از سوی پزشکیان، شورای راهبری و حتی خود مخبر را به دنبال نداشته است اما آنها که معتقد به آن هستند که رأی به پزشکیان رأی به تغییر و تحول در وضع موجود بوده است معتقد به حضور دولتمردان فعلی در دولت چهاردهم نیستند و آن را سیگنالی منفی به رأی دهندگان می دانند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید