کد خبر: 8247 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران؛ وئام وهاب پیشتر در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که اطلاعاتی در مورد سرنوشت امام موسی صدر در اختیار دارد

هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که دستگاه قضایی لبنان خواستار دسترسی به هر گونه اطلاعاتی است که می‌تواند به روشن شدن حقیقت در مورد پرونده امام موسی صدر کمک کند.

قذافی از بازپرس قضایی این پرونده خواست که اظهارات وئام وهاب، وزیر اسبق محیط زیست لبنان، را به عنوان “اطلاعات” در مورد این پرونده تلقی کرده و به گفته‌های او توجه کند.

وی در ادامه افزود: “اگر اظهارات وهاب نادرست باشد، این اقدام در راستای تلاش برای گمراه کردن روند تحقیقات خواهد بود. اما اگر صحت اظهارات او ثابت شود، تمام حقیقت را او می‌داند.”

وئام وهاب پیشتر در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که اطلاعاتی در مورد سرنوشت امام موسی صدر در اختیار دارد. او مدعی شده است که این اطلاعات را در جریان دیدارش با معمر قذافی به دست آورده، اما به دلیل ترس از بروز مشکل، نتوانسته آنها را فاش کند.

هانیبال قذافی که در سپتامبر ۱۹۷۵ متولد شده است، در سال ۲۰۱۲ ربوده شد.

او در ابتدا برای پیگیری پرونده برادرش سیف‌الاسلام به لبنان سفر کرد، اما به محض ورود به این کشور توسط یک گروه مسلح ناشناس ربوده شد.

با این حال، قذافی بعداً از دست این گروه آزاد شد.

اما دستگاه قضایی لبنان او را به اتهام پنهان کردن اطلاعاتی در مورد سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، محمد یعقوب و عباس بدرالدین که در سال ۱۹۷۸ در طرابلس ناپدید شدند، بازداشت کرده است.

هنوز مشخص نیست که سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش چه شده است. ناپدید شدن آنها یکی از پرونده‌های پیچیده و جنجالی در تاریخ معاصر لبنان است.

هانیبال قذافی امیدوار است که با دسترسی به اطلاعات جدید، بتوان به حل این پرونده و روشن شدن حقیقت در مورد سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش کمک کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید