کد خبر: 8451 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۱ |
پ

دبیر به خوبی می‌داند که قهرمانان ایرانی از ستارگان کشتی جهان هستند و دور نگه داشتن آنها از حواشی و مشکلات دهکده گامی بزرگ در جهت موفقیت آنان به شمار می‌رود لذا فارغ از تمام انتقادات بعضا جهت‌دار، او اقدامی را انجام داد که در تاریخ اعزام های ایران کم‌نظیر یا حتی بی نظیر بوده است. 

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در پاریس با شکوهی متفاوت از آنچه انتظار می‌رفت آغاز شد. در حالی که جهان ورزش چشمان خود را به سوی پایتخت فرانسه دوخته بود، گزارش‌های متعددی از مشکلات عدیده در برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی منتشر شده است.

مشکلات زیرساختی و خدماتی:

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به کمیته برگزاری المپیک پاریس وارد شده، مشکلات زیرساختی و خدماتی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیستم حمل و نقل عمومی در اطراف دهکده المپیک و اماکن ورزشی با مشکلات جدی مواجه است. نبود سیستم سرمایشی در اتوبوس‌ها و قطارها در روزهای گرم پاریس، نارضایتی ورزشکاران و همراهان آن‌ها را به دنبال داشته است. همچنین، کمبود امکانات رفاهی در سالن‌های ورزشی و دهکده المپیک، از دیگر انتقاداتی است که به این رویداد وارد شده است. به عنوان مثال، سالن‌های تیراندازی که از پاریس فاصله زیادی دارند، از امکانات اولیه مانند غذای حلال برای ورزشکاران مسلمان محروم هستند.

تغذیه نامناسب و نگرانی‌های بهداشتی:

یکی دیگر از موضوعاتی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، کیفیت و تنوع غذایی در دهکده المپیک است. کاروان‌های ورزشی مختلف، از جمله کاروان بریتانیا، نسبت به کیفیت و ایمنی مواد غذایی ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی از ورزشکاران انگلیسی ترجیح می‌دهند از غذاهای دهکده استفاده نکنند و غذاهای خود را به همراه بیاورند. این مسئله نشان می‌دهد که کمیته برگزاری المپیک نتوانسته است استانداردهای لازم را در زمینه تغذیه ورزشکاران رعایت کند.

واکنش مقامات و ورزشکاران:

سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران، نیز به مشکلات موجود در المپیک پاریس اشاره کرده و گفته است که بسیاری از کشورها از شرایط میزبانی فرانسه ناراضی هستند. این انتقادات نشان می‌دهد که مشکلات موجود در المپیک پاریس، محدود به یک یا دو کشور نیست و بسیاری از ورزشکاران از سراسر جهان با این مشکلات مواجه هستند.

چرا پاریس؟

فرانسه به عنوان کشوری با تجربه بالا در برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ، انتظار می‌رفت که بتواند المپیکی در سطح بسیار بالا برگزار کند. اما مشکلات موجود در این دوره از بازی‌ها، این پرسش را مطرح می‌کند که چرا کشوری با چنین سابقه‌ای، نتوانسته است به خوبی از عهده میزبانی این رویداد بزرگ برآید. برخی کارشناسان معتقدند که مشکلات مالی، برنامه‌ریزی ضعیف و عدم هماهنگی بین مسئولان مختلف، از جمله دلایل اصلی این مشکلات هستند.

آینده المپیک پاریس:

با توجه به مشکلات موجود، آینده المپیک پاریس با ابهامات زیادی همراه است. آیا کمیته برگزاری المپیک می‌تواند این مشکلات را به سرعت حل کند؟ آیا این مشکلات تأثیر منفی بر عملکرد ورزشکاران خواهد گذاشت؟ این‌ها سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

المپیک پاریس با شروع طوفانی و انتقادهای شدید ورزشکاران مواجه شده است. مشکلات زیرساختی، خدماتی و تغذیه‌ای، سایه‌ای بر این رویداد بزرگ انداخته است. این مشکلات نه تنها به وجهه فرانسه به عنوان میزبان آسیب می‌زند، بلکه می‌تواند بر عملکرد ورزشکاران نیز تأثیر منفی بگذارد. انتظار می‌رود کمیته برگزاری المپیک با جدیت بیشتری به رفع این مشکلات بپردازد تا ورزشکاران بتوانند در فضایی آرام و مناسب به رقابت بپردازند.

هرچند که در چند روز گذشته برخی با حمله به دبیر تلاش داشتند تا کار او را تبعیض‌گونه قلمداد کنند اما با گذشت تنها چند روز از حضور قهرمانان جهان در پاریس مشخص شد که دوراندیشی رئیس فدراسیون کشتی در سطح کاروان‌های اعزامی به المپیک پاریس کم‌نظیر بوده است. شخص دبیر نیز باور دارد اگر این روزها اسکان ورزشکاران کشتی در هتل به سوژه انتقادی فضای مجازی و رسانه‌های معاند و ضد انقلاب تبدیل شده، «به خاطر درست بودن تصمیم است.»

دبیر به خوبی می‌داند که قهرمانان ایرانی از ستارگان کشتی جهان هستند و دور نگه داشتن آنها از حواشی و مشکلات دهکده گامی بزرگ در جهت موفقیت آنان به شمار می‌رود لذا فارغ از تمام انتقادات بعضا جهت‌دار، او اقدامی را انجام داد که در تاریخ اعزام های ایران کم‌نظیر یا حتی بی نظیر بوده است.

دبیر هیچگاه به دنبال دستاوردسازی نیست بلکه به عنوان یک مدیر ورزشی همواره باور دارد که موفقیت و سازندگی در ورزش یک میراث است که به نام کسی سند زده نمی‌شود و برای آیندگان خواهد ماند. با این تفکر دبیر در پنج سال گذشته بالاترین میزان ساخت و ساز در کمپ‌های تیم ملی و فدراسیون انجام و در زمینه نتیجه‌گیری نیز اکنون چند تیم در رده‌های سنی تشکیل شده است که بی تردید پشتوانه افتخارآفرینی در اداور آینده المپیک خواهند بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید