کد خبر: 9260 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ |
پ

پایگاه خبر سیاسی: ارائه خدمات و حمایت های مالی مطلوب و با کیفیت  به خانواده معظم  شهدا و ایثارگران نیازمند طراحی سیاست های دقیق و کارآمد مالی است. تنها  یک اقتصاددان می‌تواند با توجه به شرایط اقتصادی کشور و قابلیت های بنیاد شهید، نیازهای مختلف جامعه هدف را شناسایی و سیاست‌هایی را طراحی کند که بیشترین اثر را داشته باشد.

پایگاه خبر سیاسی؛ در روزهای گذشته شاهد انتشار لیستی از گزینه های مد نظر شورای راهبردی ریاست جمهوری جهت تصدی ریاست بنیاد شهید در رسانه ها بودیم که به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه این بنیاد در جامعه خصوصاً نزد خانواده معظم شهداء و جانبازان، بازتاب گسترده ای داشت  و البته به تناوب اسامی مختلف دیگری نیز معرفی و بازار گمانه زنی ها همچنان، حسابی داغ است.

پایگاه خبر سیاسی سابقاً در مطلبی به معرفی اجمالی گزینه های معرفی شده و تحلیلی بر شرایط امروز بنیاد شهید پرداخت.

همانگونه که قبلا اشاره شد، بنیاد شهید نهادی است که با مسائلی پیچیده، خصوصا اقتصادی و اجتماعی درگیر است به همین خاطر داشتن یک رئیس مسلط بر دانش اقتصادی  در حوزه های مختلف مدیریت مالی می‌تواند به این بنیاد در زمینه های  ذیل  کمک شایانی کند:

مدیریت بهینه منابع مالی: بنیاد شهید سرمایه قابل توجهی را مدیریت می‌کند. یک اقتصاددان می‌تواند با تحلیل داده‌ها و مدل‌های اقتصادی، بهینه‌ترین روش برای تشخیص و مدیریت صحیح این منابع را پیدا کرده و از هدررفت آن‌ها جلوگیری کند.

بعنوان مثال، بانک دی بعنوان  یکی از زیر مجموعه های  بنیاد، سالهاست که شرایط مطلوبی ندارد در حالیکه از پتانسیل های  قابل توجهی در بازار بانکی کشور  برخوردار است.

طراحی سیاست های حمایتی کارآمد: ارائه خدمات و حمایت های مالی مطلوب و با کیفیت  به خانواده معظم  شهدا و ایثارگران نیازمند طراحی سیاست های دقیق و کارآمد مالی است. تنها  یک اقتصاددان می‌تواند با توجه به شرایط اقتصادی کشور و قابلیت های بنیاد شهید، نیازهای مختلف جامعه هدف را شناسایی و سیاست‌هایی را طراحی کند که بیشترین اثر را داشته باشد.

توسعه اقتصادی و اقتصادی: بنیاد شهید می‌تواند بدون نیاز و اتکاء به بودجه دولتی و فقط  با استفاده و مدیریت صحیح ظرفیت های موجود و  سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی،  به توسعه و ایجاد اشتغال کمک کند. یک  مدیر مسلط بر دانش اقتصادی  می‌تواند با شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارزیابی ریسک‌ها،و مدیریت بهینه دارایی ها مسیر ناتراز فعلی را ترمیم را کند.

شفافیت و پاسخگویی: یک اقتصاددان با داشتن دانش در زمینه اقتصاد خرد و کلان، می‌تواند به ایجاد شفافیت در عملکرد بنیاد شهید و تمام زیرمجموعه های وابسته به آن  کمک نموده  و پاسخگوی سوالات و انتقادات در خصوص نحوه مدیریت منابع و اجرای سیاست‌ها باشد.

همانگونه که در مطالب قبلی پایگاه خبر سیاسی  اشاره گردید، محمد جعفر ایرانی رئیس فعلی  هیئت مدیره بانک توسعه تعاون ، یکی از گزینه های مطرح ریاست بنیاد شهید به شمار می رود.

باید اذعان داشت، در میان افرادی که نام آنها تا این لحظه مطرح گردیده ، محمدجعفر ایرانی تنها گزینه ای است که توانسته در برنامه های ارائه شده به شورای راهبردی چشم اندازی دقیق و  روشن از آینده اقتصادی بنیاد شهید ترسیم و معرفی نماید.

محمد جعفر ایرانی که خود عضوی از خانواده معظم شهداست به واسطه سالها حضورش در عرصه های مهم اقتصادی خصوصا در حوزه بانکداری، پول و اعتبار موفق گردیده تا تعریف درست و دقیقی از شرایط حال حاضر بنیاد شهید ارائه دهد و به همین خاطر بخش اقتصادی برنامه های  ارائه شده از سوی  وی به رئیس جمهور بسیار قوی و قابل تأمل است.

از جمله سوابق مدیریتی محمد جعفر ایرانی می توان به عضویت در هیات مدیره بانک توسعه تعاون، مشاور عالی وزارت کشور در حوزه اجتمـاعی، معاونـت حقـــوقی صنــدوق تـعاون کشور، مدیرکــل حقــوقی بانــک توسـعـه تعـاون،مشاور بنیادتعاون بسیج/ موسسه فرهنگی روزآوران، نایب رئیس هیات رسیدگی به تخلفات بانک توسعه تعاون، نایب رئیس هیات مدیره واسپاری ( لیزینگ ) بانک توسعه تعاون، نائب رئیس هیات مدیره شرکت سمات (سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون )، رئیس کمیته تطبیق بانک توسعه تعاون، رئیس کمیته ریسک بانک توسعه تعاون، مشاورحقـوقـی موسسـه اندوخته شاهد،مدیر کل بازرسی صنــدوق تعـاون کشور،مدیر کل صنــدوق تعـاون استان مازندران،بـخشـــدار ســرخـــرود مـازنــدران،مدیرگروه حقوق خصوصی دانشگاه علوم تحقیقات لرستان اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید