کد خبر: 10673 |
تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۳ |
پ

با گذشت دو هفته از آغاز مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا، هواداران فوتبال در انتظار پاسخ به این پرسش هستند که تیم ملی ایران چه مسیری برای صعود مستقیم یا غیرمستقیم به این تورنمنت مهم جهانی پیش رو دارد. آیا ایران به راحتی به جام جهانی راه خواهد یافت یا باید درگیر پلی‌آف‌های سخت و نفس‌گیر شود؟

مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا آغاز شده و تیم ملی ایران، همچون همیشه، در مسیر صعود به یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی دنیا قرار دارد. با این حال، هنوز پرسش‌های زیادی در خصوص چگونگی صعود تیم‌ها به جام جهانی مطرح است. به‌ویژه برای تیم ملی کشورمان که هواداران امیدوارند این بار بدون دغدغه و از طریق صعود مستقیم، جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.

جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار خواهد شد، با تغییراتی در نحوه صعود تیم‌ها همراه است. تیم‌های اول هر گروه در مرحله مقدماتی، به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا می‌کنند. اما برای تیم‌هایی که به عنوان تیم دوم گروه خود را به پایان می‌رسانند، راه آسانی در پیش نخواهد بود. آن‌ها باید در مرحله پلی‌آف داخلی آسیا شرکت کنند. در این مرحله، تیم‌های دوم دو گروه به مصاف هم می‌روند و برنده این رقابت در یک دیدار رفت و برگشت، به پلی‌آف نهایی بین قاره‌ها راه پیدا می‌کند.

این پلی‌آف بین قاره‌ای که معمولاً با تیم‌های سایر قاره‌ها برگزار می‌شود، آخرین شانس برای تیم‌هایی مانند ایران است که نتوانسته‌اند صعود مستقیم به جام جهانی را تجربه کنند. هر چند که صعود از طریق پلی‌آف‌ها همیشه با سختی‌های خاص خود همراه است، اما تاریخ نشان داده که تیم ملی ایران، با تمام دشواری‌ها، همواره یکی از مدعیان اصلی صعود به جام جهانی بوده است.

با میزبانی این دوره از مسابقات در آمریکای شمالی و افزایش تعداد تیم‌های حاضر، هواداران ایرانی امیدوارند که تیم ملی کشورشان با اقتدار به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه یابد و بار دیگر شاهد حضور پرشور بازیکنان ایران در بزرگ‌ترین صحنه فوتبالی جهان باشند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید