کد خبر: 10951 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۴ |
پ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد.

در دیدار احمدی میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، موضوع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکی از محورهای اصلی بحث بود. اعضای کانون عالی خواستار اجرای کامل مواد ۵۴ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی و پیگیری تصویب لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شدند. همچنین بر اهمیت پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تأکید کردند.

اعضای هیئت مدیره همچنین به تأخیر در پرداخت حق بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرده و اعلام کردند که با وجود کسر این مبالغ از حقوق بازنشستگان، هنوز به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت نشده است. آنها همچنین از وزیر خواستند که پیگیری پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، به ویژه مصوبه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی مجلس برای سال جاری، در اولویت قرار گیرد.

میدری در پاسخ تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به کار خواهد گرفت و در کنار کانون عالی کارگران بازنشسته کشور خواهد بود. وی همچنین به چالش‌های پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و آن‌ها را یکی از مشکلات جدی کشور دانست که نیازمند همکاری و همفکری دولت و مجلس است.

در این جلسه همچنین به اصل سه‌جانبه‌گرایی با حضور شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی و پیگیری سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تأمین اجتماعی تأکید شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید