کد خبر: 11106 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۲۹ |
پ

خبر سیاسی ایران: فعال سیاسی گفت: کسانی هم که نسبت به سفر نیویورک هشدار می دهند، می خواهند از ملاقات یا تماس تلفنی احتمالی بین رئیس جمهور ایران و آمریکا پیشگیری کنند.

مسعود پزشکیان عازم نخستین سفر خود به نیویورک شد، در حالیکه قریب به اتفاق کارشناسان معتقدند «نباید منتظر اتفاق خاص دیپلماتیک در این سفر بود»، جریان منتقد دولت از تریبون ها و رسانه های‌شان دائم به رئیس جمهور و هیأت همراه او آلارم می دهند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره حساسیت زیاد جریان منتقد دولت به سفر نیویورک گفت: با توجه به شرایط فعلی منطقه و معادلات سیاسی داخل آمریکا معتقدم نباید توقع زیادی برای مشاهده تغییراتی در روابط ایران و آمریکا در این برهه زمانی داشت.

وی افزود: کمتر از ۴۰ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود و سیاستمداران این کشور بیشتر تمرکز خود را روی آن رخداد قرار داده اند. از آنجا که هنوز مشخص نیست چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود، دولت مستقر در کاخ سفید ریسک نمی کند که وارد مذاکره با ایران شود؛ اگر هم چنین اقدامی کند صرفا هدفش مذاکره ای برای مذاکره خواهد بود تا برای استقرار دولت جدید زمان بخرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مذاکره با دولت فعلی آمریکا هیچ نتیجه و دستاوردی ندارد، اظهار کرد: شرایط ملتهب منطقه به ویژه در غزه و لبنان و ترور اسماعیل هنیه در تهران دیوار بی اعتمادی بین تهران و واشنگتن را بلندتر کرد، از این رو راه دستیابی دو کشور به یک توافق طولانی تر شده است. در مجموع وضعیت منطقه و روابط ایران و آمریکا به گونه ای است که حتی دو کشور در پیش زمینه توافق نیز قرار ندارند،

وی ادامه داد: آقای پزشکیان بارها اعلام کرده است که در راستای منویات و رهنمودهای رهبری قدم بر می دارد بنابراین اگر بخواهد ارتباطی با مقامات آمریکایی بگیرد، قبل از آن باید هماهنگی لازم را با رهبر معظم انقلاب انجام داده باشد، ثانیا این ارتباط در سطح رئیس جمهور آمریکا یعنی آقای بایدن باشد. در مجموع بعید می دانم آقای پزشکیان خارج از این دایره عمل کند.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: کسانی هم که نسبت به سفر نیویورک هشدار می دهند، می خواهند از ملاقات یا تماس تلفنی احتمالی بین رئیس جمهور ایران و آمریکا پیشگیری کنند. البته خود آنها هم می دانند چنین تماس مستقیم یا غیرمستقیم بین هیأت ایرانی و آمریکای اتفاق نمی افتد.

جمالی گفت: آقای عراقچی در حوزه سیاست خارجی با تجربه است و با متانت و عقلانیت عمل می کند. از آنجا که او در سفر نیویورک همراه رئیس جمهور است، بسیار کمک خواهد کرد تا ضمن پرهیز از مشکلات احتمالی، سفر به اهداف خودش نزدیک شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید