کد خبر: 11272 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ |
پ

فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران، راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این نشست با هدف تقویت روابط اقتصادی و شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برگزار شد.

در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با سفیر تاجیکستان در ایران، فرصت‌های همکاری تجاری و اقتصادی میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه با حضور رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی استان کرمانشاه از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و بازرگانی برگزار شد و طرفین به بحث پیرامون راهکارهای توسعه تعاملات اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری پرداختند.

سفیر تاجیکستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی مشترک میان ایران و تاجیکستان، بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد. وی همچنین فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری تاجیکستان در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان کرمانشاه را مثبت ارزیابی کرد و خواستار توسعه تعاملات در زمینه‌های فناوری و نوآوری شد.

از سوی دیگر، فعالان اقتصادی کرمانشاه با تشریح توانمندی‌های استان در حوزه‌هایی چون صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، تمایل خود را برای همکاری‌های بیشتر با تاجیکستان اعلام کردند. در این جلسه، مشکلات و چالش‌های پیش روی تجارت دو کشور نیز مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاداتی برای تسهیل امور گمرکی و افزایش ارتباطات بانکی ارائه شد.

این نشست با هدف شناخت بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری میان کرمانشاه و تاجیکستان و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک برگزار شد و توافق شد که در آینده نزدیک، هیئت‌های تجاری بین دو کشور برای پیگیری نتایج این مذاکرات تبادل شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید