کد خبر: 11217 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۴ |
پ

خبر سیاسی ایران: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل انفجار ابزارهای ارتباطی در لبنان توسط رژیم صهیونیستی را «تروریسم» خواند و حمله گسترده به لبنان را قویا محکوم کرد.

به گزارش خبر سیاسی ایران  به نقل از ایرنا، ریابکوف بامداد پنجشنبه در نشست شورای امنیت گفت: بدترین پیش‌بینی‌های ما در حال محقق شدن است.

وی تاکید کرد که انفجار ابزارهای ارتباطی در لبنان از جمله پیجرها و واکی‌تاکی‌ها «تروریسم» است.

ریابکوف با بیان اینکه «غیرنظامیان دو سوی خط آبی قربانی هستند» افزود: ما حمله گسترده نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه لبنان را قویا محکوم می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: ما خواستار توقف فوری خصومت‌ها در لبنان هستیم. پرهیز از جنگی تمام عیار در منطقه مستلزم توقف خونریزی در غزه است.

ریابکوف تاکید کرد: باید قطعنامه‌های شورای امنیت که خواستار پایان اشغال مناطق لبنان شده است، اجرا شوند.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صدها نفر را کشته و هزاران تن را زخمی کرده است.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :کسرا

      این حرامزاده های روس جنگ را کشاندند به فلسطین ولبنان برای اینکه اروپا وآمریکا داشت فاتحه اش را می‌خواند مجبور بود از اتم استفاده کنه ۵۰ هزار بیگناه توسط حیله اینها به کشتن داده شدند
      زنده باد پزشکیان