کد خبر: 11407 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۴۳ |
پ

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید که در مرگبارترین روز درگیری در این کشور طی  ۲۰ سال گذشته، دست‌کم ۴۹۲ نفر در حملات هوایی شدید و گسترده اسرائیل به هدف قرار دادن حزب‌الله در لبنان به شهادت رسیده اند. هزاران خانواده نیز خانه های خود را ترک کرده اند، ارتش رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرد که ۱۶۰۰ […]

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید که در مرگبارترین روز درگیری در این کشور طی  ۲۰ سال گذشته، دست‌کم ۴۹۲ نفر در حملات هوایی شدید و گسترده اسرائیل به هدف قرار دادن حزب‌الله در لبنان به شهادت رسیده اند.

هزاران خانواده نیز خانه های خود را ترک کرده اند، ارتش رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرد که ۱۶۰۰ هدف حزب الله را در عملیات تخریب زیرساخت هایی که این گروه مسلح از زمان جنگ ۲۰۰۶ ایجاد کرده بود، هدف قرار داده است.

در همین حال، به گفته  رژیم صهیونیستی ، حزب الله بیش از ۲۰۰ موشک به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرد. امدادگران اعلام کردند که دو نفر بر اثر اصابت ترکش زخمی شدند.

قدرت‌های جهانی خواستار خویشتنداری شده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد هر دو طرف در حال نزدیک‌تر شدن به جنگ همه جانبه هستند.

۳۵ کودک و ۵۸ زن در میان کشته شدگان هستند و ۱۶۴۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

فرس ابیاد وزیر بهداشت گفت که هزاران خانواده نیز در اثر این حملات  آواره شده اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید اوضاع ابراز نگرانی کرد و گفت که نمی‌خواهد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، پیش از گردهمایی رهبران جهان در سازمان ملل در نیویورک، گفت: “تشدید تنش بسیار خطرناک و نگران کننده است” و افزود “ما تقریباً در یک جنگ تمام عیار هستیم”.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده «در حال تلاش برای کاهش تنش به‌گونه‌ای است که به مردم اجازه دهد سالم به خانه‌های خود بازگردند»، در حالی که پنتاگون اعلام کرد «تعداد کمی» از نیروهای اضافی را «از تعداد فراوانی» به خاورمیانه می‌فرستد. 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید