کد خبر: 11522 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ |
پ

عملیات موشکی «وعده صادق ۲» که در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۴ توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد، به عنوان بزرگترین عملیات موشکی تاریخ بشر ثبت شده است. این عملیات در پاسخ به تنش‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی  و به‌منظور نمایش قدرت نظامی ایران و به چالش کشیدن دشمنان منطقه‌ای صورت گرفت. در این حمله، صدها موشک […]

عملیات موشکی «وعده صادق ۲» که در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۴ توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شد، به عنوان بزرگترین عملیات موشکی تاریخ بشر ثبت شده است.

این عملیات در پاسخ به تنش‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی  و به‌منظور نمایش قدرت نظامی ایران و به چالش کشیدن دشمنان منطقه‌ای صورت گرفت.

در این حمله، صدها موشک به‌طور همزمان به اهداف مختلف نظامی و استراتژیک  اسرائیل  شلیک شدند.

در طی «وعده صادق ۲»، ایران از انواع مختلف موشک‌ها با بردهای بلند، متوسط و کوتاه استفاده کرد. این موشک‌ها به پایگاه‌های نظامی، تأسیسات حیاتی، و مراکز فرماندهی دشمن اصابت  کردند.

این عملیات بی‌سابقه هم به دلیل تعداد بالای موشک‌ها و هم دقت و تخریب گسترده، جهان را شگفت‌زده کرد.

«وعده صادق ۲» نه تنها از نظر حجم حملات، بلکه به لحاظ تاکتیک‌های پیشرفته و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در سیستم‌های موشکی، یک نقطه عطف در تاریخ جنگ‌های موشکی محسوب می‌شود.

سامانه‌های دفاعی اسرائیل  که برای مقابله با چنین حملاتی طراحی شده بودند، در برابر این حجم حمله نتوانستند کارآمدی خود را به اثبات برسانند و بسیاری از اهداف استراتژیک منهدم شدند.

این عملیات، جهان را به یک مرحله جدید از مسابقه تسلیحاتی و تقابل نظامی سوق داد و پیامدهای ژئوپلیتیکی آن برای مدت‌ها در منطقه و فراتر از آن احساس خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید