کد خبر: 10181 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ |
پ

به گزارش تسنیم، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از آغاز روند قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق خبر داد. وی با تأکید بر اینکه این اقدام در پی پیگیری‌های جدی ستاد از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته است، اعلام کرد که این روند همچنان در حال […]

به گزارش تسنیم، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از آغاز روند قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق خبر داد. وی با تأکید بر اینکه این اقدام در پی پیگیری‌های جدی ستاد از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته است، اعلام کرد که این روند همچنان در حال تکمیل شدن است.

دهقانی‌نیا در پاسخ به پرسشی درباره آمار واردات ۵۰۰ میلیون دلاری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق، که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده بود، اظهار داشت: این دسته از آیفون‌ها به دلیل قاچاق بودن، ثبت نمی‌شوند و در نتیجه آماری دقیقی از آن‌ها وجود ندارد. وی همچنین تأکید کرد که انجمن‌های صنفی مسئولیت ارائه آمار واردات را ندارند و باید در حوزه تخصصی خود فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه سخنان خود، بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه تأکید کرد. وی افزود: “قطع آنتن آیفون‌های قاچاق، گامی مهم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی است.”

گفتنی است که قطع آنتن آیفون‌های قاچاق، واکنش‌های متفاوتی را در میان کاربران و فعالان بازار تلفن همراه برانگیخته است. برخی از کاربران از این اقدام استقبال کرده و آن را گامی مثبت در جهت مبارزه با قاچاق می‌دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند این اقدام به ضرر مصرف‌کنندگان است و باعث افزایش قیمت آیفون‌های قانونی خواهد شد.

در همین رابطه:

  • کارشناسان اقتصادی: قطع آنتن آیفون‌های قاچاق می‌تواند به کاهش تقاضا برای این محصولات و در نتیجه کاهش قیمت آن‌ها منجر شود.
  • فعالان بازار تلفن همراه: این اقدام می‌تواند به بازار سیاه آیفون دامن زده و باعث افزایش فعالیت دلالان شود.

باید منتظر ماند و دید که این اقدام چه تأثیری بر بازار تلفن همراه ایران خواهد گذاشت.

#قطع_آنتن #آیفون_قاچاق #قاچاق_کالا

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید