کد خبر: 10577 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۳۱ |
پ

طی روزهای گذشته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، در سخنانی، از وضعیت قیمت و عرضه بنزین انتقاد کرده و گفته بود: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. هر انسان آگاه، هر انسان دانشمند و هر انسان دغدغه‌مندی، من تصور نمی‌کنم این نوع سیاست و این نوع […]

طی روزهای گذشته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، در سخنانی، از وضعیت قیمت و عرضه بنزین انتقاد کرده و گفته بود: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. هر انسان آگاه، هر انسان دانشمند و هر انسان دغدغه‌مندی، من تصور نمی‌کنم این نوع سیاست و این نوع نگاه را بپذیرد. هیچ منطقی وجود ندارد که ما بنزین را به قیمت دلار آزاد بخریم و به قیمت سوبسید دار بفروشیم… حالا که بنزین را (به این قیمت) بدهیم، جای بحث است که (آیا واقعاً) ما باید این را بدهیم؟»

در همین راستا، محمد رویانیان، فعال سیاسی اصولگرا و رئیس پیشین ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، در یادداشتی با عنوان «قیمت بنزین و ۲ پیشنهاد به پزشکیان» که در خبرآنلاین، منتشر شد به این موضوع واکنش نشان داد و پیشنهادی را خطاب به رئیس جمهور درباره قیمت و مصرف بنزین مطرح کرد. او تاکید بر رفع ناترازی بنزین و کاهش مصرف بدون تغییر قیمت بنزین کرده است.

رویانیان در این یادداشت می نویسد؛«برای تغییر قیمت بنزین هم چند بسته سیاستی و حمایتی واقدامات موثر با زمانبندی مناسب و با آگاهی بخشی و مشارکت مردم تغییر قیمت هم با کمترین هزینه شدنی خواهد بود. لطفا دستور فرمایید از هرگونه تعجیل خودداری و به تجارب گذشته توجه جدی به عمل آید.»

یادداشتی که با واکنش هایی از سوی کاربران خبرگزاری خبرآنلاین روبرو شد.

اول حقوق مردم را درست کنید بعد تصمیم بگیرید

نگاهی به نظرات کاربران نشان می‌دهد که طیف گسترده‌ای به احتمال افزایش قیمت بنزین و سوخت واکنش داشته و در همین راستا کاربری نوشته است؛ «کسری بودجه و درماندگی دولت تو دخل وخرج همیشه باید از جیب مردم بیچاره خصوصا قشر ضعیف جبران بشه آخر مردم چه گناهی مرتکب شدن که همیشه یه مشت مدیر بی سواد دزد و نالایق سرکار بودن و مملکت رو به فنا دادن وتاوانشو مردم همیشه دادن» و یا کاربر دیگری نوشته است: «خواهشاً بدنبال هرج و مرج در مملکت نباشد اگر بنزین را میخواهید گران کنید اول حقوق و درآمد مردم را درست کنید.»

همچنین کاربر دیگری تاکید کرده است: «افزایش قیمت بنزین به تنهایی بر مشکلات فعلی خواهد افزود، دو تا کار باید انجام بشه: الف. آزادسازی واردات ب. کنترل شدید قاچاق و فساد»

کاربر دیگری با طرح پیشنهادی نوشت: «یه پیشنهاد دارم، اول اینکه به خودروهای صفر کیلومتری که از این به بعد تولید میشه بنزین یارانه ای تعلق نگیره ، دوم اینکه ، تمام خودروهای خارجی با هر مارکی چه مدل بالا چه مدل پایین کارت سوخت هاشون ابطال بشود.»

یا کاربر دیگری مطرح کرده است: «جناب رویانیان ,شما دو پیشنهاد دادید,{اول رفع ناترازی بنزین و دوم کاهش مصرف بدون تغییر قیمت بنزین محقق می شود} بفرمایید معنی این پیشنهاد چیست یعنی ناترازی چگونه انجام بشود ؟!!یا کاهش مصرف چگونه انجام شود؟!! شاید منظور شما اینه که مثلا مردم را وادار کنید ماشینها را خاموش کنند, اینه پیشنهاد شما بعد ازسالها مدیر بودن؟؟!! یا میخواستی پیام بدی که من اصولگرا هستم؟»

کاربر دیگری به نام مرتضی می‌گوید: «آدمهایی که با کار کردن باماشین امرا معاش میکنند بسیار زیاده اینها همه از ناکارامدی دولت ومسئولین هستش شما به تمام اینها کاربدید دیگه با ماشین شخصی کار نمیکنند که اکثرا هم سن کار رو رد کردن مدام به کارهای کاذب تو چند دهه مشغول بودند بدون داشتن بیمه. خودبنده یکی از انها هستم.»

قیمت را بالا ببرید تا سوخت قاچاق نشود!

اما طیف دیگری از کاربران با افزایش قیمت بنزین موافق بود اما این موافقت را مشروط به یکسری اقدامات می‌دانند. به عنوان مثال کاربری به نام تارا مطرح کرده است: «به نظر من اگه میخوان گرون کنن وبه قیمت منطقه برسونن ایرادی نداره ولی ابتدا عدالت در پرداخت اجرا بشه وبعد حقوقها به قیمت منطقه پرداخت بشه»

و یا کاربر دیگری نوشته است: «مثل همه دنیا، رانت را بردارید و خودتان و ملت را خلاص کنید . شفاف ، واضح ، بدون پرده و روپوش اقدام کنید . ماشین (با کیفیت خارجی ) و بنزین و دستمزد و خدمات را به قیمت جهانی به مردم عرضه کنید ، دست از سهمیه بندی که عامل اصلی فساد است بردارید.»

همچنین کاربر دیگر نوشته است: «واقعا سوخت در ایران خیلی خیلی ارزان هست باید قیمتی باشد که برای قاچاق سوخت صرف نکند که قاچاق کند. باورکنید یک سوم سوختهای ماقاچاق میشود.»

در همین راستا، کاربری به نام طهماسبی نیز مطرح کرده است: «کیفیت بنزین باید بالا رود، استاندارد های جهانی در مورد سوخت، خودرو ، جاده و حقوق و دستمزد اجرا شود بعد به دنبال ایجاد تغییرات در قیمت سوخت کنید.» و یا کاربر دیگری به نام علیرضا با مطرح کردن پیشنهادی نوشته است: «مرزها ببندید که پاکستان ۸۰ درصد بنزینش از قاچاق ایرانه و صادرات بنزین به افغانستان را ببندید. خود مرزداران عامل بی ثباتی و ناترازی بنزین و گاز و گازوییل هستند.

اگر بنزین را گران کنید همه چیز گران می‌شود!

طیف دیگری از کاربران نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که افزایش قیمت بنزین موجب گران شدن اقلام دیگر خواهد شد. به عنوان مثال کاربری نوشته است: «بنزین همین الان هم گرانه . اقتصاد کشور ما زنجیره ای هست با گران شدن بنزین بقیه کالاها و خدمات هم گران میشه و پول ملی بی ارزش تر . بحاش کیفیت خودروها رو بهتر کنن . جلوی قاچاق سوخت رو هم بگیرین و از همه مهمتر جلو اختلاس ها رو بگیرن.» و یا کاربر دیگری نوشته است: «بدبختی ما مردم این هست که با گران شدن بنزین همه اجناس گران میشود»

همچنین کاربر دیگری به نام ایرج مطرح کرده است: «وقتی صحبت از قیمت بنزین میشه .مردم باید این را بدانند که قراراست تغییر بزرگی روی دهد و اجناس هم کالاهای ضروری وهم غیر ضروری گران وگرانتر شوند و قیمت بنزین در کشور ما یعنی قیمت واحد پول کشور .گران شدن یعنی بی ارزش شدن واحد پولی .وبعداز گران شدن همه کالاها با تغییر قیمت به دست ما مردم می‌رسد .ودراخر همه بدبختیها گریبانگیر قشر مستضعف واسیب پذیر جامعه را دربر خواهد گرفت.باکمال تشکر از ریس منتخب جمهور که با تدبیری که اندیشیده کم کم ودر اینده ای نه چندان دور قشر مستضعف را هلاک کرده ودیگرهیچ مستضعفی وجود نخواهد داشت بدون کوچکترین هزینه وجنگی.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید