کد خبر: 11140 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸ |
پ

این روایت تاریخی درباره دلیل عدم فیلم‌برداری دربی معروف ۶-۰ پرسپولیس مقابل استقلال در سال ۱۳۵۲ یکی از جالب‌ترین نکات و حواشی این مسابقه است. منصور برزگر، سرمربی سابق تیم ملی کشتی، در مراسمی که با حضور چهره‌های مطرح ورزش کشور برگزار شد، به خاطره‌ای درباره این موضوع اشاره کرد. او گفت که در زمان […]

این روایت تاریخی درباره دلیل عدم فیلم‌برداری دربی معروف ۶-۰ پرسپولیس مقابل استقلال در سال ۱۳۵۲ یکی از جالب‌ترین نکات و حواشی این مسابقه است. منصور برزگر، سرمربی سابق تیم ملی کشتی، در مراسمی که با حضور چهره‌های مطرح ورزش کشور برگزار شد، به خاطره‌ای درباره این موضوع اشاره کرد. او گفت که در زمان برگزاری این بازی، مسابقات جهانی کشتی در جریان بود و ایران تنها دو دوربین برای پوشش مسابقات داشت. به همین دلیل، هیچ فیلمی از این بازی تاریخی در دسترس نیست.

محمدرضا احمدی، گزارشگر فوتبال که مجری این مراسم بود، در تکمیل صحبت‌های برزگر توضیح داد که اهمیت مسابقات کشتی در آن زمان بیشتر بود و این دو دوربین برای پوشش مسابقات کشتی به سالن فرستاده شده بودند. به همین دلیل، هیچ دوربینی در ورزشگاه امجدیه نبود تا این بازی تاریخی را ضبط کند.

این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین افسوس‌های طرفداران فوتبال ایران تبدیل شده است، زیرا عدم وجود فیلمی از این بازی باعث شده تا بسیاری از خاطرات و جزئیات این مسابقه تنها در نقل‌قول‌های شفاهی و گزارش‌های آن زمان باقی بماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید