meta name="title" content="پایگاه خبر سیاسی ایران">

سردار مهدی حاجیان:نیروی انتظامی، در عین خدمتگزاری و مهربانی با مردم، در برابر مجرمان با اقتدار عمل می‌کند

در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سردار مهدی حاجیان، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه، اعلام کرد که پلیس با هر کسی که بخواهد امنیت استان را تهدید کند، بدون تعارف و به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد که نیروی انتظامی، در عین خدمتگزاری و مهربانی با مردم، در برابر مجرمان با اقتدار عمل می‌کند. حاجیان به نقش پررنگ پلیس در حفاظت از امنیت اشاره کرد و گفت که طی شش ماهه نخست امسال، فراجا بیش از ۴۰ شهید تقدیم کشور کرده است و تاکنون در مجموع ۵۰۴ شهید از نیروهای انتظامی استان به انقلاب اسلامی اهدا شده است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه همچنین اظهار داشت که امنیت در استان برقرار است، اما احساس امنیت بین مردم نیاز به تقویت دارد. وی از رسانه‌ها خواست که با نمایش اقتدار پلیس، به افزایش این حس کمک کنند؛ زیرا ایجاد حس امنیت بالاتر، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری و شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

سردار حاجیان به شعار امسال هفته فراجا، “پلیس هوشمند، مردم قانونمدار” اشاره کرد و تأکید کرد که نیروی انتظامی به سوی هوشمندسازی پیش می‌رود. او افزود که استفاده از تجهیزات مدرن و هوشمند برای ارتقای خدمات پلیس به جامعه ضروری است.

وی همچنین از اجرای سند معماری فراجای آینده در کرمانشاه خبر داد و اعلام کرد که با پیشگیری، پیش‌بینی و کشف جرایم، تلاش شده تا آمار جرایم در استان کاهش یابد. در همین راستا، جمع‌آوری داده‌های مربوط به مجرمین سابقه‌دار آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد این اطلاعات جمع‌آوری شده است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه همچنین به تغییر مدل‌های کشف جرم اشاره کرد و گفت: “در صورت وقوع جرایمی مانند تیراندازی منجر به جرح یا قتل و سرقت‌های مسلحانه، پلیس‌های تخصصی به‌سرعت در محل حاضر می‌شوند تا فرایند کشف جرم تسریع شود.” وی همچنین از نقش هوشمندسازی در مراسم اربعین امسال یاد کرد و گفت که با راه‌اندازی گشت هوایی در استان، نظم بیشتری برقرار شده است.

 

در ادامه، سردار حاجیان از اجرای طرح‌های نوآورانه‌ای مانند “هر کلانتری _ یک شهر” و نصب پابند الکترونیک برای مجرمین سابقه‌دار خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از سارقین سابقه‌دار تحت نظارت ۲۴ ساعته پلیس قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از نصب دوربین بر روی لباس نیروهای یگان امداد و سایر نیروها در ماموریت‌های مهم خبر داد و افزود که تلاش می‌شود تعداد دوربین‌های مورد استفاده افزایش یابد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش کشف جرایم در استان گفت: “میزان کشف جرایم به ۵۲ درصد رسیده و تا پایان سال به ۶۲ درصد خواهد رسید. درصد کشف قتل‌ها نیز به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.” او همچنین از کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها و ۳۴ درصدی قاپ‌زنی و موبایل قاپی در نیمه اول امسال خبر داد.

حاجیان در پایان از مردم خواست تا در صورت مواجهه با کلاهبرداری در فضای مجازی، فوراً با مرکز فوریت‌های پلیس تماس بگیرند تا بتوان از ادامه کلاهبرداری جلوگیری کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا