کد خبر: 5407 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۷ |
پ

پایگاه خبر سیاسی ایران: مناظره اول انتخاباتی شب گذشته اگر چه پدیده نداشت اما برنده داشت و به نطر می رسد کسی که توانست نامحسوس فضای مناظره را مدیریت کند قالیباف بود

به گزارش پایگاه خبر سیاسی ایران، بر خلاف آنچه تصور می شد مناظره اول چندان چنگی به دل نزد.رفتار کاندیداها مانند رفتار تیم های فوتبالی بود که سعی در حفظ نتیجه داشته و یا در حال ارزیابی حریف بودند.

شاید به جز چند حمله انتحاری کوتاه از سوی زاکانی به پزشکیان به نکته حائز اهمیت دیگری نتوان اشاره کرد.

به گفته ی بسیاری از کارشناسان، مناظره اول فاقد پدیده شاخص و چشم گیری بود که بتواند صف بندی های انتخاباتی را دستخوش تغییر و تحول کند.

قاضی زاده هاشمی که این سال ها تبدیل به پای ثابت انتخابات ریاست جمهوری گردیده و خوب از شورای نگهبان تایید صلاحیت می گیرد در مقام سخنگوی دولت فعلی در مناظره اول حاضر شده و سعی داشت نگذارد دستآوردهای دولت توسط نامزدهای حاضر در صحنه مورد دستبرد قرار گیرد.

زاکانی نیز که هرآن آماده زدن زیر میز و برپایی یک گفتگوی چالشی مخاطب پسند بود در فضای سرد و بی روح مناظره دیشب به تنهایی توان به جوش آوردن سایرین خصوصا پزشکیان را که هر از گاهی مخاطب سخنانش بود را نداشت.

پورمحمدی دیگر نامزد حاضر هم ظاهرا خیلی زود به این نتیجه رسیده بود که از این مناظره آبی گرم نمی شود لذا بی انگیزه و باری به هر جهت زمان صحبت کردنش را مدیریت می کرد.

اما مناظره دیشب از سه جهت دیگر قابل نقد و بررسی است.

ابتدا: رابطه و احترام متقابل میان پزشکیان و قالیباف که خصوصا از سوی پزشکیان بسیار نمود داشت.

دوم: پرهیز پزشکیان به ورود به مباحث چالشی که شاید باعث می شد او را به مشکل جدی از سوی نامزدی مثل زاکانی قرار دهد.

و سوم:ادامه داشتن نگاه از بالا به پایین سعید جلیلی در قالب نامزد همه چیز دانی که گویی کلید حل مشکلات در جیب اوست و فقط مردم می بایست با انتخاب وی در باغ خوشبختی را به روی خود باز کنند.

و اما نکته مهم مناظره شب گذشته، حضور متفاوت قالیباف است به شکلی که اگر چه نه با اختلاف فاحش اما به هرحال می توان وی را برنده مناظره شب اول دانست.

قالیباف که این روزها به شدت تحت تأثیر موج تخریب هواداران برخی کاندیداهای هم جبهه ای قرار دارد، توانست فضای مناظره اول را به درستی مدیریت کند.

شاید کوچکترین اشتباه محاسباتی و استراتژیک قالیباف کافی بود تا صحنه گفتگوی شب گذشته به آتش کشیده شود اما قالیباف ابتدا در قالب رئیس مجلس،حاضر شد.

او متوجه است که نامزدیست که همین چند وقت پیش به واسطه رأی بالای نماینده های مردم بعنوان رئیس مجلس انتخاب شده است و به نوعی توانسته با واسطه نماینده ها از مردم ایران رأی اعتماد بگیرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید