کد خبر: 7699 |
تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ |
پ

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما باید در همه امور از افراط و تفریط پرهیز کنیم. یک وقت ممکن است یک دولتی سراغ افراد مسن و فرسوده برود و به دلایلی نیروهایش را از افرادی انتخاب کند که توان لازم و نشاط و انرژی کافی ندارند، این غلط است. یک زمان هم، دولتی به بهانه جوانگرایی، […]

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما باید در همه امور از افراط و تفریط پرهیز کنیم. یک وقت ممکن است یک دولتی سراغ افراد مسن و فرسوده برود و به دلایلی نیروهایش را از افرادی انتخاب کند که توان لازم و نشاط و انرژی کافی ندارند، این غلط است. یک زمان هم، دولتی به بهانه جوانگرایی، نیروهای مجرب را کنار بزند و از جوان‌های صفر کیلومتر استفاده کند که این هم کار غلطی است و از دست دادن و نادیده گرفتن سرمایه‌های انسانی است.

آقای منتجب‌نیا! مسئله سهم خواهی از دولت پزشکیان  را چقدر جدی می‌بینید و فکر می‌کنید که سهم‌خواهی‌ها می‌تواند یک چالشی برای دولت چهاردهم تبدیل شود؟

منتجب نیا: این طبیعی است. هر کسی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرد، آن هم در حد ریاست جمهوری، یک تعدادی خودشان را به او نزدیک می‌کنند، می‌خواهند سهمی بطلبند و جایگاهی را به دست آورند، این موضوع در موارد دیگر هم بوده است.

در ستاد دکتر پزشکیان، بعضی از افراد و گروه‌ها حضور پیدا کردند که چه بسا با تفکر دکتر پزشکیان هم‌خوانی نداشتند. آنها به دلیل اینکه احتمال پیروزی ایشان را زیاد می‌دانستند حضور پیدا کردند تا بتوانند سهمی در دولت داشته باشند و به اصطلاح غنیمتی به دست آنها برسد. از این دست نیروها بودند، همانطور که خیلی‌ها هم نیروهای مخلص و فداکار بودند که بدون چشمداشت کار کردند.

بستگی به خود دکتر پزشکیان دارد که چگونه با آنها رفتار کند. تحت تاثیر فشارهای سهم‌خواهان قرار نگیرد، آن معیارها و شاخصه‌ها را در نظر بگیرد و اعلام کند. اگر آنها فردی را معرفی کردند، ببیند آیا آن شاخصه‌های لازم را دارد، بپذیرد اما اگر ندارد، تسلیم فشارها نشود والا دولتی می‌شود که مثل تعاونی می‌شود و هر کسی یک سهمی در آنجا دارد و کشمکش و ناهماهنگی در آن رخ می‌دهد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبر سیاسی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید